Jonas "Heavy" Stentäpp

Var du också en av dem som tillsammans med ca en miljon andra svenskar satt bänkade framför TV4 succén "På Rymmen" i slutet av 90-talet? Kanske blev ni lika sura som T.C Crew när Hjalle & Heavy åkte fast och slutade kolla efter detta? Hur som helst så lever fortfarande minnet kvar av denna hårdrocksduo hos oss i Tisselskog så därför tänkte vi kolla läget med Heavy. Varsågoda!

Vad har du för favoritband/artist?

Biohazard är världens bästa band. Sen tycker jag en massa blandat är bra, alltifrån lugna saker som Stefan Sundström till hårda grejer som Testament och System of a down.

Är det mest gammal hederlig Heavy Metal som gäller för dig eller är du även inne på tex Death/Black Metal?
Gillar egentligen inte så mycket hårdrock , i alla fall inte klassisk hårdrock. Mer thrash, hardcore och sånt, inte black och death. Men mycket pop är bra också :) Som Marit Bergman, en underskattad artist!

Vilken är din absoluta favoritfilm genom tiderna?

Har jämnt svarat ”Strul” på den frågan, men vete fan om den är bäst egentligen. .. men en klassiker.

Under den senaste tiden har jag lyssnat mycket på Magnus Ugglas senaste album som har en betydligt mörkare ton än de övriga. Är detta album (Innan filmen tagit slut) något du själv lyssnat på och vad är isåfall din uppfattning?
Nope, lyssnar inte på Uggla.

Har du någon favorit TV-serie? Har du tex sett några av mina favoriter The Walking Dead och/eller Dexter?
Lost är bästa nånsin. Sista säsongen var så bra att jag hade ångest när den tog slut. Prison Break (säsong 1 & 3) var också bra, likaså Sons of anarchy och Walking dead.

Hinner du med att kolla några filmer i ditt späckade schema? Isåfall vore det intressant att veta om du har sett och gillar tex Kick-Ass eller The Road?
Jodå, film och lata i soffan måste man ta sig tid till! Kick-Ass är jävla bra film, och The Road också.. annars är jag en älskare av svensk film, även om det sällan kommer något jättebra. Men Cockpit var trevlig tycker jag.

Som ett stort fan av svenska kriminalfilmer måste jag även passa på att fråga vem som är just din favorit?Den nerstämde Wallander, den desillusionerade Beck eller min personliga favorit Arne Dahl?
Jag måste nog säga att Beck är bäst i slutändan. Dom har visserligen gjort så många att vissa blir tråkiga snabbproducerade filmer, men när de får till en bra Beck är det bäst.


Vad är ett måste på din rider?
Öl.

Drar ni in mycket pengar från STIM?
Nja... 4500:- för senaste kvartalet fick jag. Det är inget man blir fet av.

Hur var det att spela förband till Dee Snider i Twisted Sister?
Mycket trevligt. Dee Snider är den coolaste hårdrocksgubben från förr. Så jävla bra röst, nästan bättre nu än förr. Bandet lånade vattenpistoler av oss backstage och lekte med, så vi kan väl säga att vi är kompisar nu?

Är det den klassiska hårdrockstilen med Jack Daniels som gäller på festerna eller kan det slinka ner en Mekong eller Mummelmann emellanåt?
Nja, mest öl faktiskt. Har ingen koll på whiskey, men kan ta en ibland. Däremot är Skåne Akvavit ett måste på midsommar, jul och påsk.

Som du kanske märkt ligger musik och film mig väldigt varmt om hjärtat och speciellt svenskt då jag anser att det håller lite högre klass än det mesta. Vi har ju tex stoltheter som ABBA, Europe och Roxette att vara glada för inom musikens värld. Är detta något som faller dig i smaken?
Nej, inte just dom. Däremot Moneybrother, Marit Bergman, The Hives, Mando Diao, gamla punkband som DLK, Charta 77 m.fl.

(Foto: Hasse Eriksson)