Kristian "Sir Torment" Martinsson (Bestial Mockery/Warfect)

Då var det äntligen dags för en ny intervju och denna gång är det Sir Torment, tidigare medlem i kultbandet Bestial Mockery, som ska ställas mot väggen. Då flera av oss på T.C Crew var arbetskollegor med denna trevlige herre under tidigt 2000-tal blev det mycket hårdrockssnack och många koppar av Lindvalls lyxiga kaffe tillsammans på fikarasterna. Eftersom detta som sagt var ett bra tag sedan tyckte vi att det var dags att kolla upp vad som hänt sedan dess.

Vad sysslar du med nuförtiden? Är du fortfarande aktiv inom musiken?
Är i allra högstra grad aktiv inom musiken fortfarande. Spelar sedan 2005 bas i ett thrash-band som heter WARFECT. Vi turnerade i Europa med NUNSLAUGHTER förra året och håller just nu på att spela in 3:e plattan. Kolla in vår Facebook-sida för ytterligare info: https://www.facebook.com/warfect Musiken måste ju finansieras på något sätt och det gör jag genom att driva ett IT-företag.

Hur lyder din historia med Bestial Mockery? Eftersom du har varit med i detta kultförklarade band så är man ju lite nyfiken. Några speciella roliga minnen att dela med dig av?
Ja, det var ju såklart en jävla resa! Jag kommer ihåg hur vi repade i ett skjul mitt i vintern. Svinkallt. Drack öl med apelsinsmak av någon anledning och skrev stenhårda låtar. Master Motorsåg stod ju för vrål och motorsåg och just av motorsåg har jag ett minne när vi spelade in en demo. Motosågen skulle ju med på inspelningen och han körde igång den i studion och varvade upp den så vi fick lite goa tagningar men det rök som fan i studion och hans hår höll ju på att fastna i kedjan. Nu när man så här 15 år senare tänker tillbaka så var det väl livsfarligt men fan vad bra det blev!

Som den Death/Black metal fanatiker man är så undrar jag vad du har för känslor för denna genre nuförtiden? Lyssnar du fortfarande på detta och isåfall vad har du för favoriter? Eller är det mest gammal hederlig Heavy Metal som ligger dig varmast om hjärtat?
Det är inte jättemycket Death eller Black just nu men sånt går ju i vågor. Min Trash-våg har hållt i sig ett bra tag nu. Hederlig Heavy Metal är ju alltid närvarande och det lär alltid finnas i närheten.

Vad har du för favoritband/artist?
Det här är ju svårt att säga och det går väl lite fram och tillbaka antar jag men Slayer har alltid legat nära tillhands.

Vilken/vilka är din absoluta favoritplatta/plattor genom tiderna?
Det känns som cliché men jag måste nog ändå säga Painkiller med Judas Priest. Den slutar aldrig vara hur jävla bra som helst. Varje låt på plattan är ju lysande.

Vad har du för favoritfilm(er) genom tiderna?
Shawshank Redemption är ju svinbra. Kollade nyligen på den igen och den var lika bra som när jag såg den senast. Klassiker.

Har du någon favorit TV-serie? Har du tex sett några av mina favoriter The Walking Dead och/eller Dexter? Eller kanske "Game of Thrones" med min favorit Joffrey är något som du njuter av?
Jag följer The Walking Dead och Game of Thrones. Helt klart bra serier. Dexter har jag hört ska vara bra men jag har inte tid att påbörja ytterligare en serie just nu. Fringe tyckte jag var jäkligt bra.

Hinner du med att kolla några filmer i ditt späckade schema? Isåfall vore det intressant att veta om du har sett och gillar tex Kick-Ass eller The Road?
Både Kick-Ass och The Road är bra. Kick-Ass gillar jag men tror inte jag hunnit se uppföljaren ännu.

Under den senaste tiden har jag lyssnat mycket på Magnus Ugglas senaste album som har en betydligt mörkare ton än de övriga. Är detta album (Innan filmen tagit slut) något du själv lyssnat på och vad är isåfall din uppfattning?
Har inte hört hans senaste platta tyvärr.

Som ett stort fan av svenska kriminalfilmer måste jag även passa på att fråga vem som är just din favorit? Den nerstämde Wallander, den desillusionerade Beck eller min personliga favorit Arne Dahl?
Tror jag får säga Beck här men det är rätt jämt.

Har du någon favoritdryck när du vill riktigt njuta av livet? Är det den klassiska hårdrocksstilen med Jack Daniels som gäller eller är det thailändska guldet Mekong något som faller dig i smaken?
Det var länge sedan jag drack JD faktiskt. Mekong är fin men även det var rätt länge sedan. Nu blir det en del olika IPA men även Islay-whiskys. Kaffe, räknas det?

Som du kanske märkt ligger musik och film mig väldigt varmt om hjärtat och speciellt svenskt då jag anser att det håller lite högre klass än det mesta. Vi har ju tex stoltheter som ABBA, Europe och Roxette att vara glada för inom musikens värld. Är detta något som faller dig i smaken?
Samtliga de 3 är ju riktigt bra och hur stora som helst. De har satt Sverige på musikkartan och vi har mycket att tacka dem oavsett vilken genre vi föredrar.