Unleashed

Alla intervjuer kan inte gå bra, den här gjordes över mail (som alla andra du kan läsa på den här sidan) och för det första tog det 1-2 månader innan jag fick något svar. För det andra var det inte mycket till svar.. Kanske ställde jag dumma jävla frågor, eller så hade den medlem i Unleashed som mailade tillbaka inte lust eller tid att skriva speciellt mycket. Vi är ju trots allt bara ett sketet litet zine som knappt har haft 500 besökare sen Januari...

29 April är releasedatumet för "Hell´s Unleashed" (det låter ju nästan som ett nytt live album med Manowar!! skämt åsido..), vad kan vi förvänta oss av det nya materialet? Inga nu metal-influenser den här gången antar jag?
Eftersom jag inte har hört nån nu-metal och knappt vet vad du talar om lär nog inte vår nya platta låta så heller. De du kan förvänta dig är ett rent jävla helvete! inget mer, inget mindre!

Finns det planer att åka ut och turnera med det nya materialet?
Absolut, där det finns efterfrågan dit åker vi.

Har ni alltid haft samma band-medlemmar? (jag är lite dåligt uppdaterad om detta, men har jag fel, vilka medlemsbyten har ni gjort?) Hur kommer detta sig?
Vi bytte gitarrist 1996. Det är väl allt i modern tideräkning.

Har ni fått skit nån gång för "vikinga-stuket"? Det finns ju folk som mer än gärna förknippar det ena med det andra...
Visst, men man kan inte göra alla glada här i världen...och det är knappast meningen heller. Dessutom rår inte vi för om folk satt å knarkade under historielektionerna i skolan.

Vilken musik lyssnar du på?
Just nu är det väl "The 3rd Antichrist" med Necrophobic som snurrar på disken.

Unleashed-loggan är väldigt snygg och detaljrik, vem har ritat den?
"Joppe".

Öl (vilken ölsort?) eller mjöd?
Bajen fans bärs blir då den högst personliga favoriten.

Intervjun var gjord av: David A, 2002

Line up:
Johnny - Sång, Bas
Fredrik - Gitarr
Tomas - Gitarr
Anders - Trummor